Aquesta web utilitza les cookies _ga i _gid propietat de Google Analytics, persistents durant 2 anys, per habilitar la funció de control de visites úniques amb la finalitat de facilitar-li la seva navegació pel lloc web. Si continua navegant considerem que està d'acord amb el seu ús. Podrà revocar el consentiment i obtenir més informació consultant la nostra Política de Cookies.

Metro de Toulouse

Metro de ToulouseMetro de Toulouse

Arquitectes: J.P. Loupiac i N. Roux Loupiac

Il·luminació: LAMP

Lighting Solutions: Proa, BCN, Konic

 

Metro de Toulouse

Toulouse,França

Toulouse ha inaugurat recentment una nova línia de metro. LAMP ha col·laborat amb l'estudi d'arquitectura ATELIER 13 il·luminant les 20 estacions que componen la nova línia B.

Les missions confiades a l'estudi de J.Ph.Loupiac i N.Roux Loupiac, arquitectes en cap associats a la SCP d'arquitectura de Capele-Lamarque han estat les següents:

  • Dotar de sentit i coherència el projecte de la línia B dins de la seva globalitat.
  • Marcar les guies de 20 equips d'arquitectes cridats a intervenir a les 20 estacions, a través d'una carta arquitectural i una carta de disseny.
  • Demostrar la validesa dels principis establerts aplicant-los a l'estació Jean Jaurès, estació tipus de la línia.

Les cartes arquitectural i disseny se sostenen sobre una reflexió al voltant del sistema de transport: el metro VAL sistema d'alta freqüència de pas i de reducció tamany, poc exigent en volum. Per una altra banda, a causa del seu traçat en un medi urbà, és qüestió de realitzar estacions subterrànies, però realitzades a la superfície.

Les imposicions són la base dels conceptes desenvolupats per donar resposta a les aspiracions dels futurs viatgers:

  • Trobar el confort i la seguretat
  • El plaer de desplaçar-se
  • Comprendre els espais creats, anticipar-se a la ruta
  • Gaudir de l'espai com una obra d'art

Els principis de base es precisen en el croquis i són els següents:

  1. La creació de volum mitjançant la forma de les grans voltes de doble alçada.
  2. La circulació sota els rems utilitzant les passarel·les generades per la disposició d'aquests en l'arquitectura.
  3. Simplificar les rutes i així crear un espai llegible, fàcil d'anticipar-se.
  4. Obrir i multiplicar les vistes, afavorint així la comprensió dels espais i la seguretat.
  5. Fer entrar la llum, quan l'espai públic ho permet i afavorir així la llum natural.
  6. Acompanyar la il·luminació amb l'arquitectura. Això permet poder utilitzar una gran varietat de fonts: bigues lluminoses, il·luminació encastada (downlights), projectors...

El desenvolupament dels conceptes arquitecturals es prolonga a través de la carta de disseny que estableix la identitat del metro. Les opcions principals han estat:

  • Parets blanques per reflectir la llum.
  • Baranes de les escales i escales mecàniques de vidre per la seva transparència.
  • Escales de granit i passamans d'acer inoxidable per la durabilitat.
  • Elecció i implantació de les fonts de llum tenint en compte la seva facilitat i cost de manteniment.

Les solucions de LAMP per aquesta i les altres 19 estacions de la Línia B del metro de Toulouse han estat el downlight KONIC per a les zones de pas, projectors PROA col·locats en els POSTES de doble alçada i unes lluminàries de fabricació especial per a la il·luminació de les andanes. Aquestes últimes tenen com a base un perfil similar al de BCN Canal.